Julkaisu:

Global Risk Landscape 2019

04 heinäkuuta 2019

Sosiaalinen media ja alati hereillä oleva uutismedia asettavat yritykset alttiiksi uudenlaisille riskeille, ohjaamalla ihmisten huomioita tiettyihin aiheisiin. Näitä koskevia riskejä onkin vaikea osata ennakoida.

BDO:n tuorein Global Risk Landscape -julkaisu esittelee 500 johtotason ja riskiarvioinnin ammattilaisille osoitetun kyselyn tuloksia. Raportista selviää, että yritykset luokittelevat edelleen liiketoimintaansa uhkaavat riskit vanhojen tapojen mukaisesti. Yritysten on vaikeaa oppia priorisoimaan uusia riskejä pitkäaikaisten ohella, vaikka todellisuudessa ne vaatisivat pikaista reagointia.

Kolme tärkeimmäksi nostettua riskiä:

  • vahingon aiheuttaminen maineelle ja brändin arvolle
  • tietoverkkorikosten riski, esimerkiksi hakkerointi tai kyberhyökkäys
  • taloudellinen taantuminen ja siitä hidas toipuminen.

Julkaisussa selvitetään, myös miten organisaatiot voivat tehokkaasti tasapainolla lyhytaikaisten riskien median tuottaman huomion lieventämisen, ja liiketoimintaa uhkaavien pitkäaikaisten riskien välillä. Osana Global Risk Landscape -julkaisua kokosimme kolme erillistä aluekohtaista raporttia, jotka keskittyvät Euroopan, Pohjois- ja Etelä-Amerikan sekä Aasian ja Tyynenmeren alueiden liiketoiminnan ja sen riskien eroihin.