Yrityksen arvonmääritys ja kauppahinta

Onnistuneen yrityskaupan salaisuus on huolellinen valmistautuminen. Keskeinen osa valmistautumista on kaupan kohteen arvon määrittäminen sekä myyjän kannalta myös exit-arvon maksimointi. Kaupan toteutusvaiheessa molempien osapuolien on tärkeää ymmärtää miten kauppahintamekanismit toimivat ja miten oikaistu käyttökate vaikuttaa hinnan määräytymiseen. Kauppahinta voi koostua myös lisäkauppahinnasta, jolloin ostaja saa lisäturvaa liiketoiminnan jatkuvuuden varmistamiseen ja myyjä puolestaan voi omalla toiminnallaan vaikuttaa lopullisen kauppahinnan määräytymiseen.

Asiantuntijat keskustelemassa yrityksen exit-arvosta.

Viisi tapaa maksimoida yrityksesi exit-arvo

Miten ja milloin yrityksen exit-arvoa voi vahvistaa?

Asiantuntijat keskustelemassa yrityskaupoista.

Kauppahintamekanismien ymmärtämisen tärkeys

Yrittäjä – mitä tiedät kauppahintamekanismeista?

Asiantuntijat keskustelemassa yrityksen arvosta.

Yleisimmät virheet yrityksen arvonmäärityksessä

Miten välttyä yleisimmiltä virheiltä?

Asiantuntijoita kävelemässä.

Oikaistun käyttökatteen rooli yrityskaupoissa

Mikä on EBITDA ja sen rooli arvonmäärityksissä?

Asiantuntijat keskustelemassa lisäkauppahinnasta.

Earn out eli lisäkauppahinnan hyödyt ja riskit

Miten välttyä lisäkauppahinnan riskeiltä?