Tiedote: BDO on ostanut tilintarkastustoimistojen Helle Partnersin liiketoiminnan ja HelBalin osakekannan

12 tammikuuta 2021

BDO Oy on ostanut tilintarkastusta ja vero- ja neuvonantopalveluja tarjoavien Helle Partners Oy:n liiketoiminnan ja HelBal Oy:n osakekannan.

Helle Partners ja HelBal ovat erikoistuneet Baltia- ja Venäjä-taustaisten yritysten suomalaisten tytäryhtiöiden tilintarkastukseen ja konsultointiin. Yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto on noin 1M euroa.

Vuodenvaihteessa toteutuneet yrityskaupat tukevat BDO:n kasvustrategian toteutumista. Niiden myötä Helle Partnersin ja HelBalin asiakkaat ja henkilökunta siirtyvät BDO:lle.

- Toivotamme Helle Partnersin ja HelBalin asiakkaat ja henkilökunnan lämpimästi tervetulleiksi BDO:lle. Monipuolisen ja vahvan osaamisemme kautta voimme palvella uusia asiakkaitamme kattavasti heidän tarpeidensa mukaan sekä Suomessa että kansainvälisesti, sanoo BDO:n toimitusjohtaja Taneli Mustonen.

Yrityskauppojen myötä BDO saa uudet paikallistoimistot Porvooseen ja Hyvinkäälle, ja palvelee nyt asiakkaita koko Suomessa 17 toimipisteen kautta.

Yrityskaupan syntymistä edesauttoi samanlainen arvopohja.

- Helle Partnersilla ja HelBalilla on ollut samanlainen asiakaslähtöinen ja ihmisläheinen toimintatapa kuin BDO:lla, missä kaiken tekemisen lähtökohta on halu auttaa, Taneli Mustonen jatkaa.

Helle Partnersin ja HelBalin omistajana toiminut Timo Helle kertoo yrityskauppojen tulevan sopivaan aikaan.

- Liiketoimintamme kasvettua merkittävän kokoiseksi meidän on oikea aika siirtyä osaksi suurempaa organisaatiota. Myös asiantuntijamme ovat innoissaan tilaisuudesta päästä osaksi kasvavaa BDO-konsernia, Helle kertoo.

BDO on tilintarkastusta, vero- ja lakipalveluja, taloushallinnon palveluja ja neuvonantoa tarjoava asiantuntijaorganisaatio, joka toimii kansainvälisesti 167 maassa. BDO palvelee asiakkaita Suomessa 17 paikkakunnalla 280 asiantuntijan voimin, maailmanlaajuisesti meitä on yli 91 000.